جاشوا توضیح داد که این لحظه ای بود که "ظرفیت یا تمایل او به مسیحیت برای همیشه خاموش شد." هر چند پدر و مادر، کشیش و معلم مدرسه یکشنبه دوران کودکی او خوش نیت بودند، و جاشوا کاملاً اذعان داشت که آنها چنین بودند، برای جاشوا این مداخله/جن گیری تخلفی خشونت آمیز، مخرب، عاطفی، روانی و معنوی بود که رابطه او با عیسی مسیح را از بین برد. .

انکار هیستریک آنها از همجنس گرایی جاشوا تمام آنچه را که او در مسیحیت مقدس، صمیمی و معنادار می دانست به چیزی منحرف، خطرناک و ترسناک تبدیل کرد. جاشوا ادامه داد: این بسیار تهاجمی و تحقیرآمیز و آگاهانه عمداً زخمی بود.

فکر می‌کنم آنها آگاهانه در حال بازی کردن بودند، «شما باید بهتر بدانید. تو میدونی داری چیکار میکنی تو می دانی که این در نظر خدا چه گناهی است. شما آگاهانه و با اراده به عنوان یک مسیحی که نجات یافته اید، آگاهانه روی خونی که عیسی برای شما ریخته تف می کنید. آن‌ها از تمام لفاظی‌هایی که می‌دانستند باید به آن پاسخ بدهم استفاده می‌کردند، زیرا می‌دانستند که من آن را می‌دانم.

فرقی میکنه؟ آنها می‌دانستند که من می‌دانم چگونه باید کار کند. و بنابراین نوعی تلاش بسیار عمدی و آگاهانه انجام شد تا این آسیب تا حد ممکن بدتر شود، زیرا به نظر می رسد که او آنقدر از بین رفته است که اساساً باید از هر استراتژی که در دسترس داریم استفاده کنیم. می‌دانم که آن‌ها آن را نوعی مأموریت نجات شجاعانه یا مداخله معنوی می‌دانستند، اما اساساً من را متلاشی کرد.

این چند ساعت ادامه داشت. جاشوا هرگز احساس نمی کرد که بتواند از جایش بلند شود و از در بیرون برود، زیرا یا پدرش یا کشیش، که هر دو دو برابر اندازه او بودند، راه او را مسدود کردند. جاشوا تا ساعت 2 بامداد بدون کاهش شدت، سرانجام متوجه شد که این رگبار سوء استفاده معنوی تا زمانی که او تسلیم نشود، متوقف نخواهد شد.

او گفت: "من واقعا ساکت شدم و مستقیماً از بین دندان هایم دروغ گفتم، "لطفا برای من دعا کنید؟" جاشوا آگاهانه تصمیم گرفت والدینش را دستکاری کند تا یک روز وحشتناک را به پایان برساند. وی ادامه داد: من نگفتم که از همجنس گرایی ام دست می کشم. فکر کردم، "اگر یک اینچ به آنها بدهم، کافی است." و من گفتم، "میشه لطفا برای من دعا کنید؟

چون احساس می کنم خیلی شکسته شده ام.» و این یک کلمه رمز در جامعه مسیحی است. زبانی وجود دارد که ما داریم، و من می‌دانستم که معانی آن کلمه به گونه‌ای است که بیشتر از آنچه که منظورم بود، به آنها دلالت می‌کند، اما من آگاهانه این کار را انجام دادم. فکر کردم، «به آنها می گویم که شکسته ام و به دعایشان نیاز دارم.

من از هیچ چیز چشم پوشی نمی کنم.» من 80 << «خدا به من خواهد گفت» می‌دانست که برای وادار کردن آنها به این احساس کافی است که به نوعی پیروزی کوچکی داشته‌اند. می دانستم که آنها دنبال این هستند. بنابراین به آنها اجازه دادم این کار را انجام دهند. گفتم: برای من دعا کن. این نقطه اوج بود، نوعی پیروزی، نوعی فتح که آنها به آن نیاز داشتند.

می دانستم تا زمانی که آنها راضی نشوند متوقف نمی شود. و بنابراین من به آنها اجازه دادم که بر من دعا کنند، و از طریق حرکات، نوعی احساس، نوعی قدردانی، که آنها این کار را انجام داده بودند، گذشتم. جاشوا احساس می کرد که در این موقعیت هیچ مزیت فیزیکی ندارد. بهترین انتخاب او این بود که برای زنده ماندن در برابر آنچه تجاوز به عنف می‌دانست تسلیم شود.

و پس از آن همه در نهایت به رختخواب رفتند. صبح روز بعد جاشوا قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شد، به اتاق خواب پدر و مادرش رفت و گفت که باید او را به دانشگاه جورجیا برگردانند.

برنامه ای در دست اجرا بود تا جاشوا را با هزینه کلیسا به بیمارستان همجنس بازان سابق وابسته به Exodus International در فلوریدا بفرستند. صبح روز بعد جاشوا متوجه شد که شب قبل آنچه را که می خواستند به آنها داده بود، اما نتوانست به این کار ادامه دهد. پس از اندکی مذاکره بیشتر، والدینش تسلیم شدند و او را به UGA برگرداندند.

آنها با ماشینی متفاوت از ماشینی که عصر قبل از آن استفاده کرده بودند، برگشتند، زیرا ماشین دیگر پر از وسایل جاشوا بود که آنها را برنمی‌گرداندند. خانواده در طول این سفر دو ساعته به سختی صحبت کردند. جاشوا جدایی آنها را چنین توضیح داد: این در 15 نوامبر بود. پدرم به داخل کریستال، همبرگر، رفت و گفت: "گرسنه ای؟" و من گفتم: "بله." و آنها به من مقداری غذا از کریستال سفارش دادند و گفتند: "این آخرین چیزی است که از ما دریافت می کنید تا زمانی که متوجه شوید چه کرده اید." گفتند: تو هم مثل پسر ولخرج برمی گردی. من از کلاس دبیرستان فارغ التحصیل شده بودم. من یک 4.0 را در UGA نگهداری می کردم.

آنها گفتند: "شما استعدادهایی دارید و همه آنها از جانب خداوند است و همه آنها را از دست خواهید داد." تا این لحظه گوشه خوابگاهم بودیم. در را باز کردند و گفتند: برو بیرون. و من همانجا ایستادم و یک کیسه کریستال در دست داشتم که آنها در حال حرکت بودند.

و ما حدود یک سال صحبت نکردیم. جاشوا توضیح داد که او هنوز در تلاش است تا از همه اینها شفا پیدا کند: 15 نوامبر گذشته، مدت زیادی است که گیاهخوار هستم، به کریستال برگشتم و همان چیزی را که به من دادند سفارش دادم و آن را خوردم. یه جورایی مراسم عجیبی بود