تسلیما نسرین است
نه تنها در زادگاهش بنگلدش ممنوع شد، بلکه به طور فعال تحت تعقیب قرار گرفت، از ترس
زندگی او؛ وقتی او به هند دموکراتیک پناه می برد، نه تنها موظف است
در مخفی زندگی می کنند، اما دولت کمونیستی سابق بنگال غربی ادعا می کرد
یک بار نتوانست از او و یک وزیر اتحادیه کنگره در آن ایالت محافظت کند
واژه‌ای برای فرهنگ لیبرال و آزادی فکری، از او می‌خواست
«با دستان بسته» از شکنجه‌گرانش عذرخواهی کند. پیکاسو هندی، ام.اف. حسین، الف
گنج ملی، آخرین سالهای خود را در تبعید در دبی و لندن گذراند زیرا او
نتوانست آزار و اذیت چندین پرونده قضایی را که علیه آنها تنظیم شده بود تحمل کند
او را دوباره به سرزمین مادری خود نگذاشت از ترس اینکه او را به a
قفل پلیس فیلم جودا اکبر نتوانست در راجستان اکران شود
زیرا گروه های راجپوت به نام قهرمان خود اعتراض داشتند. و 2 MLA در
UP دولت مایواتی را از طریق دستگاهی به نام a
«اعلام شایستگی» برای ممنوع کردن رمان تاریخی رانی اثر جیشری میشرا
ظاهراً مبارز آزادی افسانه ای رانی لاکشمیبای از جانسی را در تصویری به تصویر می کشد.
"نور بد". آنها ادعا کردند که این امر به مردم ایالت «بسیار صدمه زده است».
به‌ویژه در بوندل‌خند (که عادت‌های خواندن واقعاً باید برای الف غیرعادی باشد
عاشقانه‌های تاریخی که به آنها صدمه زده است).
تقریباً به نظر می رسد که هر گروه در سیاست های متنوع جنوب آسیا در حال رقابت هستند
با حق بعدی بیشتر از هر کس دیگری از یک اثر هنری توهین شده است.
من کاملاً خوشحالم که به هر روح حساسی اجازه می دهم که غمگین شود یا خشمگین شود
نامه هایی به سردبیران روزنامه های سراسری ما، اما زمانی که حس آنها از
عزت نفس جریحه دار شده خود را در اعمال خشونت آمیز و خرابکاری نشان می دهد
سوزاندن پیکره های نویسندگان و هنرمندان و شکار افراد خلاق به داخل
تبعید، پس این خود تمدن هند است که مورد حمله قرار گرفته است. و من عصبانی هستم
زمانی که نهادهای دولت هند به جای قیام برای حفاظت از آزادی ها
تضمین شده توسط قانون اساسی هند و اساسی برای حفظ ما
دموکراسی، اجبارانه تسلیم عوامل عدم مدارا شوید. بخشی از مشکل این است
ما هندی ها شجاعت سیاسی برای دفاع از اصول خود را نداریم
دموکراسی برپا شده است. ما عجله داریم تا بلندترین متعصبی را که کف می کند راضی کنیم
چون می ترسیم خشم او اعتباری داشته باشد که ریشه در آن دارد
خاک هند، که اعتقادات لیبرال تحصیل کرده ما فاقد آن است. که ضرر می کند
ریشه های واقعی تساهل در سنت هندی است - و کمترین مدارا را مجاز می کند
عناصر جامعه ما آنچه را که برای بقیه قابل قبول است تعریف کنند. اگر ما نباشیم
صدای خود را علیه این عدم تحمل فزاینده بلند کنید، ما با یک هند خواهیم ماند
این دیگر هندی نیست که مهاتما گاندی برای آزادی آن جنگید.