البته می‌توان استفاده مثبت‌تر و بدون تقابل‌تری از اجتماعی داشت
رسانه ها در یک بحران، همانطور که با فاجعه سونامی، زلزله و
حادثه هسته ای در ژاپن چند روز پس از زلزله و سونامی ژاپن
در سال 2011، 64 درصد از لینک های وبلاگ، 32 درصد از لینک های خبری توییتر و بالاترین
بیست ویدیوی یوتیوب اخبار و اطلاعاتی را درباره بحران ژاپن منتشر کردند.
نه روز پس از زلزله فاجعه بار ژاپن، دو درخواست فوری برای کمک
در جریان توییتر جان روس سفیر ایالات متحده ظاهر شد: «بیمارستان کامدا
در چیبا باید 80 بیمار را از بیمارستان کیوریتسو در شهر ایواکی منتقل کند
اولین گفت: خارج از برد 30 کیلومتری (sic). برخی از آنها به شدت بیمار هستند و
آنها به حمل و نقل هوایی نیاز دارند. اگر ارتش ایالات متحده می تواند کمک کند، لطفاً با [فلانی] تماس بگیرید
کامدا.'
توییت‌های پشت سر هم، با نشانی @AmbassadorRoos، آدرس توییتر او،
روی تلفن همراه روس ظاهر شد، به طوری که یک SOS دیجیتال فوراً به او رسید.
یک سال قبل، قبل از اینکه روس حساب توییتر خود را باز کند، ایالات متحده را دریافت کرد
توجه سفیر به این شکل مستقیم و فوری جلب نمی شد
ممکن است. روس ارتش ایالات متحده را در پاسخ به توئیت ها فعال کرد، آنها نیز به نوبه خود
با نیروهای دفاع شخصی ژاپن تماس گرفت و بیماران به آنجا منتقل شدند
ایمنی به عبارت دیگر، این بار نیروها توسط توییتر بسیج شدند.
فاجعه ژاپن نقش حیاتی وب سایت های رسانه های اجتماعی را برجسته کرده است
مانند توییتر به طور فزاینده ای در پاسخ به بحران ها در سراسر جهان بازی می کنند.
آنها ممکن است تا حد زیادی برای معاشرت آنلاین و فقط برای داشتن طراحی شده باشند
سرگرم کننده است، اما این گونه سایت ها و سایت های دیگر به مردم گرفتار در بحران قدرت داده اند. آنها
نقطه قوت این است که آنها مردم را قادر می سازند تا تصاویر واضح و بدون فیلتر را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند
گزارش های متنی قبل از هر منبع دیگری، از جمله دولت ها یا رسانه های سنتی،
می تواند این کار را انجام دهد. هیچ شکی در پتانسیل ایجاد رسانه های اجتماعی وجود ندارد
اطلاعات، اعم از ویدیو یا متن، و فوراً بدون
تأخیرهایی که لزوماً توسط کنترل های تحریریه، بررسی متقابل یا حتی انجام می شود
ترکیبی که در اتاق وضعیت یک عملیات بشردوستانه رخ می دهد. در ژاپن،
آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) برای دریافت آن به یوتیوب مراجعه کرد
پیام ها خارج می شود در هفته بعد از زلزله و سونامی مردم مشاهده کردند
بیش از 40 میلیون مورد مرتبط با بلایا
اداره فدرال مدیریت اضطراری ایالات متحده، یا FEMA، دارد
حتی به یکی از حامیان اصلی رسانه های اجتماعی تبدیل شوید. هیچ کس توییتر را اختراع نکرده است
ویلیام کریگ، مدیر FEMA، یک ابزار پیام اضطراری یا فاجعه باشید
فوگات، تصدیق کرده است. "این برای یک هدف کاملا متفاوت توسعه داده شد."
اما داوطلبانی که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، نقش مهمی در پاسخ به این موضوع داشته‌اند
انواع مختلف بحران های جهانی، از نشت نفت BP Horizon گرفته تا ناآرامی ها در این کشور
خاورمیانه تا زلزله هائیتی، شیلی، نیوزلند و ژاپن. آنجا
تنها در مورد زلزله هائیتی 70 میلیون توییت بود و رسانه های اجتماعی ثابت کردند
ضروری در ارائه اطلاعات برای ترسیم نقشه های واکنش به بحران و
توزیع کمک